Sveiki,
Na žodžiu apturėjau ir aš įvykį su autopilotu. Vieną vakarą ramiausiai važiavau mieste, neskaitant to, kad stipriai lijo, praktiškai vos kelias matės. Netikėtai užsižiebė pakaitinimo žvakių lemputė, mašina "atmetė" greičio pedalą ir teko greitai užgesinti ir vėl užvesti automobilį. Na kažkaip pradžioje pasirodė baisu, kadangi autmobilis turėjęs problemų su kuro sistema ir atrodo visi remontai nuėjo velniop. Išbandžius "fintus" tikrinant kuro slėgį važiuojant, pakaitinimo žvakių lemputė neužsidegė, kas leido padaryti išvadą apie įvykį - "čiornaja magija". Kitą dieną važiuojant buvo toks kelio ruožas, kuriame įpratęs esu važiuoti pasijungus autopilotą. Įjungiant jį jo simbolis skydelyje užsižiebė ir užgęso. Neveikia. Na bet šiaip gyventi galima ir be jo, tik kad patogumų mažiau.
Keičiant kuro filtrą, atrodo ta pačia proga reikia pasitikrinti, kas su tuo autopilotu negerai. Susiradus saugiklių schemą, atradau, kad nukepęs saugiklis. Va čia ateinančiai kartai palengvinimas:
Na o dabar smagiausia dalis. Automobilį po kuro filtro keitimo palikau užvestą ir pakeičiau saugiklį. Iš po kapoto pasipylė tiršti balti dūmai, kaip iš gerai užtaisyto kaljano. Tiek, kad kvapas buvo ne arbūzinis, ar mėtinis, o svylančių laidų. Iš karto užgesinau automobilį ir ištraukiau saugiklį. Nebedūmina, tačiau po tokių "staigmenų" kažkaip nebedrąsu važiuoti, kad nebūtų kur laidų pynei pažeidimų. Tada ir išimtas saugiklis negelbės. Tą vakarą pratestavau automobilį pralekiant žvirkeliu ir nieko neįvykus, išdrįsau važiuoti 118km, mat šventinis laikotarpis, o ir galutinėje stotelėje yra patogus garažas. Važiavau "drąsiai": išjungtu grotuvu ir pakeleiviu - raudonu gesintuvu.
Įvarius mondeo į garažą, apžiūrėjus variklio skyrių tiek iš viršaus, tiek užvarius automobilį ant duobės, laidus po vairu (kiek ten eina matyti), nieko apsvilusio nesimatė. Pasinagrinėjus daugiau ir apsišvietus visagaliame internete nuspręsta nuimti izoliacinę medžiagą nuo variklio dangčio ir patikrinti priekinio lango apiplovimo purkštukus, mat jie šildomi. Atjungus "fiškes", pasidėjom du gesintuvus, vėl įdėjau saugiklį ir užvedžiau mašiną. Nieko, dūmų nėra. Patikrinus kiekvieno varžos pralaidumą, vienas rodė ~65Ω, kitas ~1,5Ω. Ale skirtumukas biški. Tada užmaitinom antrąjį purkštuką 12V srove. Pasigirdo šnypštimas ir po kokių 3 sec dūmai... Daug dūmų! Toks mažas daikčiukas taip rūksta.
Tai va, būsimieji likimo broliai, nepamirškit, kad šis saugiklis aptarnauja keturis prietaisus ir keičiant jį elkitės atsargiai